BØRN - masser af børn!



Det er fredag morgen, klokken er kun lidt i ti om formiddagen. Jeg føler mig spændt, da jeg går ind af svingdøren til Nordkraft. Det første der møder mig er faktisk en form for stilhed. Der er et oplæg i gang i Kedelhallen. Det overrasker mig, at tilhørerne til dette oplæg hovedsagligt består af børn. Jeg undrer mig. Derefter kigger jeg rundt, og det går op for mig, at der er børn overalt. OVERALT! Mens jeg får fat i mit armbånd (en sød ældre dame stod ved billetsalget), slutter oplægget, og alle børnene myldrer mod trappen.

I mylderet få rjeg øje på et par drenge fra studiet, der sidder lidt afsiddes. Jeg går med det samme derhen, glad for at se vokse mennesker.
På trappen har man et godt overblik over hele hallen, og jeg kan se mange forskellige boder, der sælger bøger - i massevis. Der er både antikke bøger, historiebøger, en hel bod med fantasybøger fra forlaget: Ulven og Uglen og så er der også en bod med bøger af mange af de forfattere, der medvirker i programmet. 
Stemningen er lidt underlig, eftersom der er børn over det hele. Der er masser af larm, og det hører sig ikke rigtig til, når det hele handler om bøger og det er fordybe sig i en bog. Men det er måske bare min holdning. 

Okay, det blev måske et lille indlæg, men det er kun begyndelsen...

Knus Maria :) 

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Vold, Køn og De Gyldne Laurbær

Maja Elverkilde - at sy sin egen bog

Digte+